zondag 24 november 2013

Huiskamerrestaurant

Vandaag toch iets leuks gedaan! Mijn man, Demis, werkt met een leuke groep collega's en 1 collega bouwt eens in de zoveel tijd haar woonkamer om als 'restaurant'. Voor 15 euro p.p. 3 gangen incl. drinken (fris, bier en wijn).
Het was even zoeken, aan gezien mijn lief het verkeerde huisnummer in zijn hoofd had, moesten we een smal paadje af. En ik ben al zo'n lekkere held in de donker.

We kwamen in een gezellige woonkamer, waar 1 lange tafel stond en het rook er fantastisch.We werden verwelkomd met een lekkere alcoholische cocktail, aangezien ik rij, ik helaas moest afslaan..
Allerlei aroma's kwamen je tegemoet. Eerst kennisgemaakt met zijn collega's en aanhang, leuk om eens de gezichten achter alle verhalen te zien.

En daarna aan tafel, er werd even geïnventariseerd of iedereen vis lust en er werd een heerlijke salade voorgeschoteld.

Hmm wat een smaaksensatie van o.a. kip, garnalen, spekjes, courgette, komkommer, augurk, pijnboompitten, meloen en sla. Hoewel ik niet alles lust heb ik netjes mijn bordje leeggegeten. Mijn trucje iets lekkers met iets minder lekkers combineren, dan krijg je je bordje wel leeg.

Zo even het gerechtje laten zakken, de rokers gingen roken, gelukkig val ik daar sinds 3 jaar niet meer onder. Daar ben ik nog steeds trots op.

Toen het hoofdgerecht, dat bestond uit verschillende gerechten, kip, aardappelsalade, gebakken banaan, salade en torta (macaroni ovenschotel met tonijn)

Dat was ook al zo lekker, van alles een hapje proeven. Ik vind het altijd erg leuk om nieuwe dingen te proeven en de kruiden te ontdekken. Tijdens het eten lekker kletsen met de collega's van mijn man. Ik kreeg zo een goed beeld hoe het er aan toe gaat op de werkvloer.
Ik heb wel stiekem 2 keer opgeschept, de kip en de torta waren zo lekker! :-)

Als afsluiter ananas upside, een taart met ananas erin. Machtig maar erg lekker, taart was niet te droog en niet te klef, maar gewoon goed. 

Uiteraard kon de liefhebber nog koffie en thee krijgen.

Het was een zeer geslaagde avond, en als het aan mij ligt voor herhaling vatbaar.

Bedankt lieve Donna!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten